Nullkulu

Nullkulu

kuidas registreerida firmat?

KUIDAS REGISTREERIDA FIRMAT – ÜKS KESKAEGNE PROTSESS, MIS ON MUUTUNUD PALJU KERGEMAKS JA LIHTSAMAKS TÄNAPÄEVAL

Kui oled oma unistuste ärinime leidnud, on järgmine samm selle registreerimine – on see siis füüsiline kauplus, e-pood või lausa käsitööäri. Äriühingu asutamine on oluline samm, kuid see pole lihtne. Terminoloogia, protseduuride ja teiste peensuste tõttu võib protsess olla üsna segane. Seetõttu ongi tähtis leida praktiline juhend, mis aitab sul firmat registreerida ning seeläbi oma unistuste ärini jõuda.

Sellest artiklist leiad kuidas ja mida sa pead tegema, et luua oma firma Eestis, kuidas valida oma ettevõtlusvormi, hoone ja büroo registreerimise, milliste dokumentide esitamisega pead saama hakkama ja muud praktilised nõuanded, mida sa kasutada saad.

Vali endale sobiv ärivorm.

On mitmeid võimalusi kuidas ettevõtmine registreeruda. Kõige levinumad vormid on FIE (füüsilisest isikust ettevõtja), osaühing (OÜ) ja aktsiaselts (AS). FIE puhul on kõik vastutus ettevõtte eest sinul kandja, ülejäänud valikute puhul saab äriühingga kaasa tavaliselt varadega. Igal võimalikul vormil on oma eelised ja puudused, mis võivad su elu kergemaks või raskemaks muuta. Seepärast on oluline valida võimalus, mis sobib sinu ärimudeliga kõige paremini.

Leia sobiv nimi oma firmale.

Ettevõtte nimi võib olla lühike või pikk, kuid see peab olema meeldejääv, hõlpsasti hääldatav ja kliendile atraktiivne. Lisaks peab firma nimi olema unikaalne ja mitte ühtegi teist ettevõtet kordav. Seega pead sa kontrollima, kas sinu valitud nimi on juba kellelgi teisel registreeritud.

Avasta, mis bürokraatia sul fikseerimisel läbida tuleb.

Firma asutamine ei ole lihtsaimal loomulikult, kuna protsess on läbi aegade muutunud veidi keerukamaks ja rohkem bürokraatlikuks. Oluline on täita kõik nõuded, et järgida seadusi ja saavutada õige tulemus. Selleks pead sa täitma tavaliselt terviseameti, tulumaksuameti, maksu- ja tolliameti ning kohaliku omavalitsuse nõudevormid. Lisaks võib selleni viia muid nõudeid firma majandustegevuse ja selle ümbruse kohta.

Loo faktuurid ja saa aru, kuidas raamatpidamine toimib.

Kuna sul on firma, pead sa teadma, kuidas enda majanduslikku seisu jälgima ja oma tulu deklareerima. Selleks pead sa õppima, kuidas lüüa kokku faktuurid ja lisa need aruandesse. Raamatupidamine peaks olema korralik, sest siit aitab sind järgnevate aastate läbi. Seetõttu soovitame paluda professionaalsel raamatupidajal aidata, kuid see ei ole alati võimalik.

Hanki vajalikud load.

Kõik ettevõtted ei vaja lube, kuid kui teed rasket tööd või plaanid tooteid müüa, siis ilmselt on vaja lube. Oluline on teada, milliseid lube sul on vaja, ja kust saad asjatundlikku nõu. Oluline on täita kõik lubade ja määruste nõuded, sest nende täitmata jätmine võib kaasa tuua trahve ja tõsisemaid tagajärgi sinu ettevõttele.

Tööta välja oma turundusstrateegia.

Pärast firma registreerimist on oluline leida kliente ja neid hoida, et su äri saaks kasvada. Turundusstrateegia väljatöötamine sisaldab tavaliselt tööd milliste klientidega tahad tegeleda, kuidas leida oma eesmärgi kliente, kuidas luua positiivne kuvand ja ettevõtte nähtavus ja kuidas luua lojaale kliente. Seega, kui oled uue ettevõtte omanik, on oluline varakult turundusstrateegia välja mahrata.

Lõpetuseks, ettevõtte asutamine võib olla veidi keerukas, kuid see on tehtav. Selleks on vaja lihtsalt laiemat perspektiivi, põhitõedega kursis olemist ja praktiliste juhendite leidmist. Seetõttu ongi oluline võtta aega ning leida praktikud, kes aitavad sind kogu protsessi vältel ning soovitused, mis aitavad su firma kokku panna. Edu katsumuste lahendamisel ja oma äri kõrgushetkedega!