Kes mulle helistas
Te olete ilmselt kogenud olukorda, kus teil on vastamata kõne telefoni ajaloos ja ainus märge on teadmine, et keegi helistas. Võib-olla oli küsimus liiga oluline, et jätta vastamata, nii et mõtlesite, kas tagasi helistada. Võib-olla oli see üks nendest tüütutest telefonimüüjatest või petturitest, kes proovivad teile midagi müüa või petta. Sel juhul tahaksite tõenäoliselt teada, kellele vastata, sest te ei soovi raha kaotada ega oma isiklikke andmeid jagada.
Sel põhjusel räägime täna telefonikõnedest ja sellest, kuidas leida vastus küsimusele “kes mulle helistas”. Vaatame erinevaid võimalusi, kuidas saate teada kõne tegeliku päritolu ja riskid selle taga. Samuti uurime, kuidas ennetada pettusi ja tüütuid telefonikõnesid ning õppida, kuidas tagasi helistamisel ennast kaitsta.
Kuidas leida telefoni omaniku andmed
Kui olete vastamata kõne saanud, on esimene asi, mida peaksite tegema, kontrollida, kas teil on telefoninumber või kas see on mõõtevahemikus. Kui teate telefoninumbrit, saate selle kasutada otsinguks internetis. Tõenäoliselt leiate palju veebisaite, mis pakuvad tasuta numbriotsinguid. Need saitid paluvad tavaliselt sisestada lihtsalt numbri ja otsitulemused annavad teile omaniku nime.
Kui teate, kes helistas ja soovite rohkem teavet, võite kasutada sarnaseid veebisaidi teenuseid, näiteks “kes helistas?”. Selle teenuse abil saate otsida numbri omanikku ja võimalikke petturite või telefonimüüjate võimalikke märke. Selle abil saate valida, kas tagasi helistada või mitte.
Vältige telefonipettusi
Telefonipetturid on muutunud üha tavalisemaks. Nad kasutavad teie või teie sõprade ja perega rääkimiseks trikke või pettusi. Mõni neist petmistest võib teie jaoks olla väike, kuid teised võivad põhjustada märkimisväärset kahju. Mõned levinumad pettused hõlmavad kõnesid kellegi nime kandvalt või ettevõttelt paistvatelt numberitelt või lubadusi reisidele, rahaauhindadele või “tasuta” kirjadele, kus küsitakse teilt tasusid. Kui saate sellise kõne, proovige mitte sellele vastata, vaid kasutage telefoninumbri otsingut, et teada saada, kes helistas, ja kas konkreetne telefoninumber on seotud pettusega või mitte.
Kui olete seotud telefonipettusega, proovige kõigepealt teha kindlaks, kas see oli kohalik myjooemiaet, kes pani teie telefoninumbri andmebaasi. Kui jah, siis võta nendega ühendust, et lõpetada selliste kõnede saamine. Kui kõne tuli välismaalt, kaaluge võimalust teavitada politseid.
Mida teha, kui soovite tagasi helistada
Kui teate, kes helistas ja tahate tagasi helistada, peate olema ettevaatlik, eriti kui olete äsja kogenud tüütute telefonimüüjate või petturitega kõnesid. Selles olukorras peaksite tähelepanu pöörama mõjutamisele. Järgmisi tuleks ignoreerida:
Pöördumine kiiresti kliendi poole: Tüütud telefonimüüjad või petturid võivad proovida äratada teie huvi ja pakkuda midagi kiiret ja atraktiivset. Ärge muretsege selliste pakettide pärast. Need võivad olla raha, aega ja harjumused raiskamine, mis tekitab ainult probleeme.
Järsult väljendunud survestamine: mõned telefonimüüjad ja petturid võivad proovida äratada teie huvi, pöördudes teie emotsioonide poole. Nad võivad vihjata, et te jääte millestki ilma, kui nende pakkumist ei kasuta. Ignoreerige seda ja küsige parem teavet nende toote või teenuse kohta.
Kasutada isiklikke andmeid ilma heakskiiduta: ärge andke isiklikke andmeid, kui te pole andnud oma nõusolekut. Telefonimüüjad või petturid võivad proovida kasutada ära teavet, mis neil teie kohta on, et teid edasi manipuleerida.
Et tagasi helistamine oleks ohutu, võite kasutada kõne blokeerimise või numbrite blokeerimise teenuseid. Nii saate blokeerida märgatud petturite telefoninumbrid ja vältida nendega suhtlemist.
Lõppsõna
Telefonikõned võivad olla tüütud ja mõnikord võivad teid ohustada. Selleks, et tagada oma turvalisus ja isikuandmete kaitsmine, peaksite proovima teada saada, kes helistas. Enne tagasihelistamist veenduge, et helistaja telefoninumber pole pettuseks seotud. Kasutage numbri otsinguteenuseid ja uurige kõnede olemust enne vastamist. Loodame, et see artikkel aitab teil tulevikus valida turvalisi ja tervislikke valikuid.