Nullkulu

Nullkulu

kuidas kirjutada äriplaani?

Kuidas kirjutada äriplaani

Äriplaan on alus, mille peal iga ettevõtja oma idee tegelikkuseks muudab. See on strateegiadokument, mis määrab ka teie ettevõtte eduka ärimudeli. Kui kasutate õiget strateegiat, on teil suurem võimalus saavutada oma ärieesmärgid.
Siin on mõned juhised, kuidas kavandada äriplaani.

1.Äriplaani lühikokkuvõte

Sealhulgas, kus asub sinu ettevõte, mis teenuseid või tooteid pakud, kuidas rahastada oma äri ja milline on sinu turundusplaan. Siin sa peaksid selgelt ja lühidalt väljendama oma ärieesmärgid.
Lühikokkuvõte peaks olema lühike ja lihtne loetav.

2.Ajakava

See jaotis aitab teil jälgida oma äriplaani rakendamist. Jagage see osa mitmeks osaks ja kirjeldage, millal ootate konkreetseid tulemusi. See peaks olema realistlik, mitte liiga optimistlik. Kui olete valmistunud plaaniga, siis saate oma ajakava koostamisel teha märksa paremaid otsuseid.

3.Turu-uuring

Pean seda sektsiooni üheks kõige olulisemaks äriplaani osaks. Sellel lehel kirjeldage oma ettevõtte eeliseid ja konkurentsieelist. Määrake oma potentsiaalse klientuuri olemasolu ja millised on nende ootused. Mis on nende hinnad, millised on nende vajadused ja milliseid tooteid või teenuseid on neil vaja? Hinnates nende andmete põhjal oma ettevõtte edu, saate mõista, kuidas oma toodet või teenust kohandada, et see sobiks tänapäeva turuga.

4.Toodete ja teenuste kava

Kirjeldage, milliseid tooteid ja teenuseid te oma kliendile pakute. Määrake tooteomadused, selle hind, kuidas klient okupatsiooni tegemisega rahul jäi, kui tihti ta seda tarbib, kellele ja kus te seda müüte. Kirjeldage toodete ja teenuste eripära ning tutvuge litsentside, patentide, intellektuaalomandi õiguste ja muude õiguste küsimusega.

5.Töötajate kava

Kirjeldage oma tööjõuplaani. Määrake, kui palju töötajaid vajate ja millistes valdkondades nad töötavad. Kirjeldage, kuidas töötajate otsustamised toimuvad ja milline on teie personalipoliitika. Kui vajate selle äriplaani rakendamiseks väliseid töötajaid, siis kirjeldage üksikasjalikult selle plaani rakendamist.

6.Rahastamiskava

Kui soovite oma äritegevust laiendada, vajate rahastamist. Selles jaotises määrake oma rahastamisallikad. Kui otsustate investoritega kokkuleppe sõlmida, siis kirjeldage, mis tingimustel soovite kapitali. Kirjeldage ka oma pangalaenu korraldust ja mingeid muid laenukorraldusi.

7.Marketingikava

Kirjeldage oma turundusplaani ja otsustage, kuidas oma tooteid või teenuseid turundada. Määrake ka oma eelarve turundusegiste valimiseks: reklaam, müügiedendus, müük ja personaalse müügitehnika kasutamine. Selles jaotises saate ka määrata oma turunduskampaaniate edukusmõõdiku.

8.Finaalne märkus

Kui olete oma äriplaani kirjutanud, ärge arvake, et olete lõppenud. Äriplaan on dokument, mis aitab teil ise oma ettevõtet juhtida ja otsuseid vastu võtta. Ärge kartke, kui peate oma äriplaani muutma, et ta kajastaks muutusi ärikeskkonnas. Äriplaani kirjutamine on protsess, millega mõistate oma ettevõtet, turu erinevusi ja konkurentsieeliseid. Kui lähete sellele protsessile piisavalt aega ja energiat, siis on teil palju suuremad võimalused oma äriedu saavutamiseks.