Nullkulu

Nullkulu

kui id kaart on kadunud?

Kui ID kaart on kadunud

ID-kaart on Eestis kõige populaarsem isikut tõendav dokument, sest see on lihtne ja kiire viis tõestada enda isikut. Samas võib juhtuda, et teie ID-kaart läheb kaduma, mistõttu on oluline teada, kuidas käituda, kui see juhtub.

Mida teha, kui ID-kaart on kadunud?

Kui avastate, et olete oma ID-kaardi kaotanud, tuleb kohe tegutseda. Esimene samm on teha politsei ja piirivalveametile (PPA) avaldus kaotsiläinud dokumendi kohta. Avalduse saab teha internetis või PPA teenindusbüroos.

ID-kaardi asendamine

Kui olete oma ID-kaardi kaotanud, on oluline võtta järgmine samm ja asendada see. Seda saab teha ID-kaardi taotlusportaalis või ID-kaardi teenindusbüroos. Taotlus tuleb esitada isiklikult ja kaasa võtta pass või ajutine isikut tõendav dokument.

Uue ID-kaardi hind

Uue ID-kaardi taotlemine on tasuline teenus ning hind võib varieeruda sõltuvalt kiirusest, millega soovite uut kaarti saada. Näiteks kui soovite, et uus kaart oleks valmis 1 või 2 tööpäeva jooksul, tuleb teil tasuda kiiruse lisatasu.

Kuidas säilitada oma ID-kaarti

ID-kaarti on oluline hoida turvaliselt, et vältida kaotust või vargust. PPA soovitab hoida kaarti alati sama tsooni kaardilugejast kaugel, et vältida ohtu, et muud inimesed saaksid teie kaarti lugeda.

Lisaks tuleks oma kaardile paigaldada ka kaitsekilp, mis kaitseb kaarti kauglugemise eest. Kaitsekilbid on saadaval erinevates kauplustes ja need on suurepärane viis kaardi kaitseks.

Kokkuvõte

Kokkuvõttes, kui teie ID-kaart on kadunud, tuleb kohe politseisse pöörduda, et teha kaotatud dokumendi kohta avaldus. Seejärel saate taotleda uut kaarti ID-kaardi taotlusportaali kaudu või teenindusbüroos. Kaitse oma ID-kaarti ning võtke turvameetmeid, et vältida selle kaotust või vargust.