Kui lend jääb ära: kuidas toimida ja mida teha
Lend on eriline kogemus, mis võiamd tuua Teid lähemale sõpradele, perekonnale ja uutele seiklustele. Kuigi lendamine on vahel tüütu ja kohati isegi stressitekitav, te jooga pilvedel mõnusalt saabudes maandub, on see siiski väärt pingutust. Mis aga juhtub siis, kui lend jääb ootamatult ära või lükkub edasi? Kuidas toimida ja mis õigused teil on? Selles artiklis anname Teile kõik vajaliku informatsiooni, mida peaksite teadma, kui kogemata jääte ilma oma lennust.
Kuidas teada saada, et lend on ära jäänud?
Loodame muidugi, et reisijad ei pea kunagi lendude tühistamise või edasilükkamisega kokku puutuma. Kahjuks juhtub aga seda regulaarselt. Esimese sammuna peaksite välja uurima, kas teie lend on tühistatud või edasi lükatud. Enamasti saadavad lennufirmad reisijatele sellekohase informatsiooni e-posti või telefoni teel. Kui te pole lennufirmalt mingit teavitust saanud, võite alati nende klienditoega ise ühendust võtta ja uut infot küsida.
Kuidas saab lennufirma aidata?
Kui lend on tühistatud, on esmane samm ühendust võtta oma lennufirmaga. Näiteks võidakse pakkuda Teile alternatiivset lendu. Kui aga soovite lendude vahel valida, ei pea te lennufirma pakutud variandiga nõus olema. Peale selle võib lennufirma pakkuda ka muud hüvitist, nagu toitlustamine hotell ning transport lennujaama ja hotelli vahet.
Millised on teie õigused?
Kui lennufirmad tühistavad lendu, on reisijatel õigus erinevatele hüvitistele. Üks peamisi hüvitisi on raha tagastamine. Olenevalt lennu hinna suurusest võivad hüvitised varieeruda. Samuti on lennufirmadel kohustus pakkuda alternatiivsed siselennud, bussiliinid või praamid sarnase marsruudiga. Kui peaksite olema öö veetnud hotellis, on lennufirmadel kohustus pakkuda ööbimisvõimalust hotellis ja transporti lennujaama vahele. Siiski on kõikidel riikidel oma regulatsioonid ja seetõttu soovitame enne päringuid seadusandlust uurida.
Mida saaksite ette võtta?
Kuigi tühistatud lennu tõttu tekkinud olukord võib olla väga tülikas, on alati hea meeles pidada, et lennufirmad peavad täitma teatud standartseid. Peale raha tagasi nõudmise, võite võtta ühendust lennufirma klienditoega, kerkida kaebusena välja ebaõiglase kohtlemisena või paluda kompensatsiooni. Samuti on soovitav jätkuvalt jälgida uudiseid, et enne lennujaama saamist oleks kõik vajalik informatsioon olemas.
Kokkuvõtteks
Lennu tühistamine pole kindlasti meeldiv kogemus. Siiski, kui juhtub, et teie lennu ajakava muutub, on hea teada, mida ette võtta ja millised on teie õigused. Kui järgite selle artikli juhiseid, saate veenduda, et reisile minek oleks võimalikult mugav ja stressivaba, ning tagama, et kõik teie õigused oleksid alati kaitstud.