Kuidas kirjutada pressiteadet
Pressiteade on oluline vahend, mis aitab ettevõtetel suurendada oma nähtavust ja levitada informatsiooni avalikkusele. Kuidas kirjutada pressiteadet nii, et see oleks efektiivne ja tõhus? Siin on mõned näpunäited, mida järgida.
1) Määrake oma eesmärk ja sihtgrupp
Enne kui alustate pressiteate kirjutamist, määrake kindlaks, mis on teie eesmärk ja kes on teie sihtgrupp. Millist informatsiooni soovite edastada ja kellele? Kas tegu on uudisega ettevõtte uuenduslikest toodetest või teenustest, firma laienemisest või mõnest teisest tähtsast sündmusest?
2) Struktuureerige oma tekst
Head pressiteated on hästi struktureeritud ning sisaldavad olulist informatsiooni. Selleks kasutage H-pealkirju, et eristada peamisi teemasid ja rõhutada olulist informatsiooni. Näiteks võiks teie pressiteade koosneda järgmistest pealkirjadest:
– Sissejuhatus (H1) – Siin kirjeldage lühidalt oma ettevõtet ja mida soovite pressiteate abil saavutada.
– Peamine uudis (H2) – Kirjeldage oma peamist uudist või sündmust, mida soovite teada anda.
– Huvitav fakt või taustainfo (H3) – Selgitage oma peamist uudist ja lisage lähemalt taustainfot, mis aitab lugejatel paremini aru saada.
– Ettevõtte lühitutvustus (H3) – See lõik peaks andma lugejatele ülevaate teie ettevõtte kohta ja rõhutama seda, mis teid eristab.
– Klientide tagasiside (H3) – Oluline on lisada mõned hinnangud või kommentaarid klientidelt, et tõendada oma ettevõtte usaldusväärsust ja kvaliteeti.
– Lõppsõna (H2) – Lõpetage pressiteadega tugeva ja positiivse sõnumiga, mis jääb lugejatele meelde.
3) Kasutage lihtsat keelt
Hoidke oma keel lihtne ja arusaadav, ilma liigse jargooni ja keerulise terminoloogiata. Vältige ka liialt kulunud väljendeid ja cliché’d. Selle asemel püüdke oma sõnumit edasi anda võimalikult selgelt ja hästi struktureeritult.
4) Esitage faktid ja numbrid
Esitage oma pressiteates faktid ja numbrid, mis toetavad teie avaldusi. Näiteks võib olla kasulik öelda, kui paljudele inimestele teie uus toode või teenus saadaval on või kui palju raha olete investoritelt kogunud. See aitab teie pressiteates tõsiseltvõetavust suurendada.
5) Kasutage aktiivset häält ja lühikesi lauseid
Aktiivne hääl on palju võimsam kui passiivne hääl. Kasutage aktiivset häält, et muuta oma sõnum veelgi tugevamaks ja tõsiseltvõetavamaks. Vältige liiga pikki lauseid ja hoidke oma pressiteate lõigud lühikesed ja löövad.
6) Vältige tühje fraase ja iseärandust
Püüdke vältida tühipaljusid, mis ei anna teie pressiteates mingit väärtust ega võta lugejaid kaasa. Vältige ka liigset iseärandust ja keskenduge rohkem faktide esitamisele ja nende seletamisele.
Järeldus
Pressiteate kirjutamine võib võtta aega ja vaeva, kuid hästi vormistatud ja hästi struktureeritud pressiteade võib oluliselt aidata teie ettevõttel suurendada nähtavust ja äratada huvi avalikkusele. Kasutage neid nõuandeid, et kirjutada pressiteate, mis tõstab teie ettevõtte maine kõrgemale tasemele.