Nullkulu

Nullkulu

kui palju maksab elektriauto laadimine?

Kui palju maksab elektriauto laadimine

Elektriautode kasutus on viimaste aastate jooksul märkimisväärselt kasvanud. See eelistatud valik on seotud mitme eelisega, sealhulgas keskkonnasõbralikkusega, madalamate käituskuludega ja müratasemete vähenemisega. Üks peamisi muresid, mis inimestel elektriautode ostmisel tekib, on laadimiskulud. Millised on elektriauto laadimise kulud ja kuidas need võrrelda bensiini ja diisliga töötavate autode kuludega?

Elektriautode laadimiskulud võivad erineda, sõltuvalt kasutatavast laadimisviisist, laadimise ajast, piirkonnast ja energiahinna muutustest. Esiteks tuleks eristada kahte laadimisviisi: kodune ja avalik laadimine.

Kodu laadimine

Kodus laadimine on kõige tavalisem viis elektriauto laadimiseks. Selleks tuleb paigaldada spetsiaalne laadimisjaam, mida saab kasutada vaid üks auto korraga. Tavaliselt võtab laadimise täielikuks lõpetamiseks aega umbes 8 tundi. Koduse laadimise kuumakse on ligikaudu 20 eurot kuus . Koduse laadimise jaoks on esimene investeering kõrge, kuid see tasub end ennast pikemas perspektiivis päevavalgele.

Avalik laadimine

Avaliku laadimise võimalused kaetakse tavaliselt riigi või linnavalitsuse poolt ja neid on sageli võimalik kasutada ka teistes Euroopa Liidu riikides. Laadimiskulud võivad olla erinevad, sõltuvalt laadimispunktist ja erinevat tüüpi laadijatest. Tavaliselt on avaliku laadimisjaama kasutus võimalik ainult tasu eest. Avaliku laadimisjaama hind sõltub laadimise ajast, kohast, kilovatt-tunnihinnast ja laadimiskiirusest. Näiteks 10-kilovatise tasu kiirusega laadimine võib maksta 3-5 eurot tunnis , samal ajal kui kiirlaadimine võib kulutada juba rohkem kui 20 eurot tunnis. Elektriauto laadimisjaamade nimekirju ja hindu saab leida erinevate mobiilirakenduste, nagu Tesla ni laadimisrakenduste abil.

Kuidas võrrelda elektri-, bensiini- ja diislikütuse kulusid?

Elektriauto laadimise kulude võrdlemiseks võib kasutada kolme peamist tegurit: kilomeetri hind, CO2-heite tase ja käituskulud. Kilomeetri hind sõltub laadimisest ja energiahinnast, samal ajal kui CO2 heide sõltub ainult transpordiviisist. Käituskulud hõlmavad hoolduskulusid, rehvivahetust ja kindlustust.

Eesti ja paljude teiste riikide valitsused pakuvad elektriauto omanikele erinevaid hüvitisi ja maksusoodustusi. Näiteks saate elektriauto ostmisel või laadimisjaama paigaldamisel saada tagasi kuni 50% investeeringu maksumusest.

Võib juhtuda, et kütusehinnad muutuvad sageli, seetõttu tuleks vaadata vähemalt jaekaupmehe hindade graafikut ajavahemiku jooksul. Sel viisil saate saada selge ettekujutuse, kuidas elektrienergia kulud liiguvad tulevikus. Siis saate võrrelda bensiini-, diisli- ja elektriauto auhindu ning otsustada nii ratsionaalselt kui võimalik.

Kokkuvõte

Elektriauto ostmisel on märkimisväärne hulk kulusid. Kuid peate mõistma, et elektriauto soetamisel ja selle edukal hooldusel on tulevikus tasuvuse aspekti. Koduse laadimise kulu on tavaliselt 20 eurot kuus, avaliku laadimise hind tõuseb kuni 20 eurot tunnis. Sõidukulud võivad varieeruda vastavalt autotüübile, tarbitud energiale ja CO2 heitkoguste tasemele ning ka käituskuludele. Uurides kütuse hindu ja valitsusepoolseid investeerimis- ja toetuspakette, saate kujundada selge ettekujutuse sellest, milline on parim lahendus teie vajadustele.