Kui arvuti jookseb kokku
Arvuti on tänapäeval üks olulisemaid seadmeid, mida igapäevaselt kasutatakse nii kodus kui ka tööl. Ükskõik, kas olete meelelahutuse, töö või suhtluse eesmärgil, saate arvutit kasutada mitmel erineval viisil. Kuigi arvuti on tõhus ja usaldusväärne seade, võib nii mõnikord juhtuda, et see jookseb kokku. Siin on mõned viisid, kuidas saaksite lahendada probleemi “kui arvuti jookseb kokku”.
Mis täpselt tähendab “arvuti jookseb kokku”?
“Arvuti jookseb kokku” tähendab tavaliselt, et arvuti töötab aeglasemalt kui tavaliselt või ei tööta üldse. Enamasti ilmneb probleem, kui töötab mõni programm või suur fail. Kui probleem ilmneb, võib arvuti kuvada veateate, millel on sinised ekraanid või jäätunud ekraanid.
Mis põhjustab arvuti krahhi?
Halvad draiverid (põhjustavad probleeme arvuti seadmetega).
Ebaõiged programmid (põhjustavad probleeme arvuti tarkvaraga).
Viirusetõrjest ja Firewallist tingitud probleemid (stiimulid, mis tekivad liigse kaitse tõttu arvutis).
Kõvaketta probleemid (võib olla mehaaniline purunemine või tarkvara probleemid).
Liiga kõrge temperatuur (arvuti liigne kuumenemine võib põhjustada probleeme).
Arvuti töötab mitu tundi järjest (kui töötate arvutis mitu tundi järjest, võib see põhjustada krahhi).
Ebaõnnestunud riistvara põhjustatud probleemid (võib olla tarkvara tõrke tagajärg).
Liiga palju programme töötab samal ajal (kui arvutis töötab mitu programma samal ajal, võib see tõenäoliselt problmeemi tekitada).
Kuidas probleemi lahendada?
Taaskäivitage arvuti
Kui arvuti jooksis kokku ja ei tööta, on esimene samm probleemi lahendamiseks, arvuti taaskäivitamine. Selleks sulgege kõik arvuti programmid, valige töölaud ja paremklõpsake sellel ning valige “Taaskäivitus”. Seejärel oodake, kuni arvuti taaskäivitub, ning kontrollige, kas probleem on ikka veel olemas.
Uuenda draivereid
Arvuti draiverid peaksid olema uuendatud vastavalt arvuti tööle. Kui draiverid on vananenud või nõrgad, võib see põhjustada arvuti krahhi. Laadige alla uusimad draiverid tootja veebisaidilt ja installige need arvutisse. Veenduge, et te ei allalaadiks ega installiks draivereid kolmandatelt osapooltelt, sest see võib põhjustada veel suuremaid probleeme.
Uuendage operatsioonisüsteemi
Kõik operatsioonisüsteemi uuendused peaksid olema teie arvutis. Uuendused parandavad tavaliselt vigu ja turvanõrkusi, muutes arvuti töökindlamaks. Kui te ei ole arvutile uuendusi installinud, on aeg teha viivitamatult selleks vajalikud sammud.
Kustutage üleliigsed programmid
Kui arvutil on liiga palju programme, võib see olla üks põhjus, miks arvuti jookseb kokku. Siin on mõned sammud, mida saate järgida:
– Eemaldage kõik programmid, mida te ei kasuta. Leidke “Control Panel” (“Juhtpaneel”), valige “Programs” (“Programmid”) ja eemaldage need, mida te ei kasuta.
– Kustutage ajutised failid. Ajutised failid võtavad teie arvuti salvestusruumi. Minge “Disk Cleanup” (“Ketta puhastus”) ja kustutage need failid.
– Keelake taustaprogrammid. Leidke “Task Manager” (“Tööde haldur”), valige “Processes” (“Protsessid”) ja sulgege programme, mida te ei kasuta.
Kui võtate kasutusele ülde mainitud meetmed, saate sellest sammust jagu.
Kontrollige viirusetõrjet
Viirusetõrje on oluline tarkvara, mis aitab arvutit kaitsta pahavarade ja viiruste eest. Kui teie viirusetõrje programm on vananenud või ei ole üldse, võib see põhjustada arvuti krahhi. Laadige alla ja installige viirusetõrje uus versioon või veenduge, et kasutate alternatiivset tarkvara. Kasutage selliselt ka tarkvara, mis suudab pakkuda optimeerimise lahendusi, nagu nt Advanced System Care
Kokkuvõte
Kokkuvõtteks on kõige olulisem asi, mida saate oma arvuti heaks teha, pidada seda puhtana ja uuendada tarkvara regulaarselt. Kui arvuti jookseb kokku ja ei tööta korralikult, pöörduge spetsialisti poole, kes saaks aidata teil probleemi lahendada. Kasutage neid samme, et hoida oma arvuti tugevana ja töötavana igal ajal.