Kui tööandjal pole tööd pakkuda
Tööpuudus on tänapäeva maailmas väga aktuaalne teema. Paljud tööandjad seisavad silmitsi olukorraga, kus neil pole lihtsalt oma ettevõttes tööd pakkuda. Selline olukord võib olla tingitud erinevatest põhjustest, nagu majanduslikud raskused või konkreetse töövaldkonna hooajaline iseloom. Kuidas sellises olukorras käituda ja mida tööandjana silmas pidada? See artikkel annab sellele küsimusele vastuseid.
Töötajatelt tagasiside küsimine
Kõige olulisem on arvestada töötajate arvamustega. Üks võimalus on küsida nende tagasisidet, et teada saada, mida nemad ise vajalikuks peavad. Sel moel saab tööandja paremini mõista, kuidas muuta sellist olukorda töötajale sobivamaks.
Paindlik tööajakava
Ilmselt on kõige keerulisem tööandjale, kellel pole oma ettevõttes piisavalt tööd, teha otsus töömahu suurendamiseks. Seepärast on kõige lihtsam teha tööaja kohandusi. Näiteks lühendada tööpäeva või -nädalat.
Koolitused ja enesetäiendus
Uute oskuste õppimine ja enesetäiendus on alati kasulik. Kui tööandjal pole tööd pakkuda, siis peaks ta seisma selle eest, et tema töötajad saaksid endale uusi oskusi ja teadmisi. Sel viisil ei kaota töötajad oma kvalifikatsiooni ja on valmis võtma vastu uusi tööülesandeid, kui neid tekib.
Uued projektid ja tooted
Kui tööandjal pole oma ettevõttes piisavalt tööd, võib ta vaadata, kas on võimalik käivitada uus projekt või luua uus toode. See avab uusi võimalusi ning töötajad saavad kaasa aidata. See on ka hea viis enesetäienduseks, et laieneda erinevatesse töövaldkondadesse.
Ajutised lepingud
Kõige lihtsam viis tööajaga kohanemiseks on ajutised lepingud. Selline lahendus vajab küll tähelepanu ja juhtimist, kuid võimaldab samas tööandjal paindlikult suurendada või vähendada töötajate arvu vastavalt vajadusele.
Töötajate toetamine
Kui tööandjal pole oma ettevõttes piisavalt tööd, võib see põhjustada töötajatele ärevust ja stressi. Sel põhjusel on tööandja roll selles olukorras olla tugev, toetav ja mõistev. Oluline on töötajate motiveerimine ja nende tuju tõstmine.
Kokkuvõte
Tööandjal võib olla raske seista silmitsi olukorraga, kus ettevõttes pole piisavalt tööd. Kuid selliseid olukordi tuleb vaadata võimaluste vaatenurgast. On oluline, et tööandja küsiks töötajate arvamusi ja seaks olukorra parandamiseks eesmärgid. See võib hõlmata koolituse, uute projektide ja toodete, ajutiste lepingute, töötaja toetamise ja palju enamat. Lõppkokkuvõttes võib see aidata tööandjal võtta vastu õigeid otsuseid, mis annavad hea tulemuse nii tööandja kui ka tema töötajate jaoks.