Mida müüa jõululaadal: praktilised nõuanded
Jõululaatadele minnes on paljudel müüjatel küsimus, mida müüa. See on täiesti loomulik, kuna turg on täis erinevaid tooteid ja teenuseid ning enda toote eristamine võib olla keeruline ülesanne. Siin on aga mõned praktilised nõuanded, kuidas oma müüki paremini planeerida.
Alustame esimesest ja kõige aluslikumast nõuandest: kuulake oma klienti! See võib tunduda enesestmõistetavana, kuid ainult klientidel on tõeline võim. Oluline on turu-uuring, mille käigus toetudes kliendipoolsetele soovidele ja taotlustele, saab langetada targemaid otsuseid ja toetuda klientide eelistustele. Võta aega, et küsida külastajatelt nende huve ja vajadusi.
Järgmisena keskendume hinnale. Teemakohasel turul polele mitte kõige tähtsam toote hind, kuid see mängib siiski rolli. Hindade planeerimisel on kõige parem alustada kogumaksumuse põhimõttest, mis on tööjõukulud, materjalid ja muud kulud. Seejärel saate lisada kindla kasumi, veendudes samal ajal, et hinnad ei kattu palju konkurentidega. Alati leidub müügiks head ja kasulikud tooted, mis ei vaja laekumiselt sedavõrd suuri summasid kasumit.
Edasi räägime kaubavalikust. Mõelge toodetele, mis sel aastal trendikad on ja tõstavad jõuluhõngu. Siia alla kuuluvad näiteks jõulukaunistused, käsitöötooted ja magusad maiustused. Jahedama ilmaga aiasaadused ning käsitööna valminud kudumid on samuti juba traditsioonilistel jõululaatadel müüdavateks kaupadeks. Eriti mõistlikud on kaubavalikud, mis eristavalt sobivad müügiesinduses ning kasvavad populaarsusega on ehete kaubavalik.
Räägime lisaks jõululaatadel müüdavatest toodetest ka nendest, mis laadapindadel on eriti kiiresti müügil. Kiiresti müüdavate toodete valimisel on tähtis meeles pidada, et jõululaatade külastajad on tavaliselt väga kiirelt pääditud, seega võiksite eelnevalt müüdavate kaupade valiku korraldada neid tooteid, mis on avarii korral väga populaarsed trennides või soodushinnaga tooted
Siit edasi räägime pakenditest. Müügiks valmistudes, proovige pakkuda pakendeid värvi või säravusega, sest sageli otsivad ostjad jõululaatadelt eriti erksavärvilisi ja ilusaid pakendeid. Oluline on märkida ka ohutuid pakendeid, et kaup hiljem kasutaja ja tarbija jaoks puudutaks sobivat ja kvaliteetset toodet.
Terminina käsitleme reklaami. Jõululaatadel on väga tähtis nii eelreklaam, reklaam kohapeal, kui ka reklaam pärastüritusel. Planeerige oma reklaamelu kogu oma kaubanduslikule tegevusele vastavaks, et müük saaks juba alguse ning tulevikus kasvaks. Suurem kliendikontaktide grupp saab tulevikus tagasisidet ning kaupu hakatakse ostma veel enam kui enne.
Kokkuvõtteks rõhutame, et jõululaatadele tulles on oluline teada turu-uuringuid, keskenduda hinnakujundusele, valida sobivad tooted ja neid pakendada. Samuti on oluline teavitada potentsiaalseid kliente oma teenustest ja toodetest. Kaalukamalt tuleb oma tooteid turundada ning neid müüa ja reklaamida kvaliteetselt. Lõpetuseks tuletab meelde, et jõululaadal müük on töö kõva töö, ning turundus- ja müügialane koolitus võivad teid jõuka müügini viia.