Nullkulu

Nullkulu

mis aastal leiutati auto?

Mis Aastal Leiutati Auto?

Auto on tänapäeval tavaline sõiduk, mida kasutatakse transpordiks igapäevaselt. Tõenäoliselt kasutavad enamik inimesi autot igapäevaselt, olgu siis sõitmiseks tööle või lihtsalt teistega kohtumiseks. Aga kas olete kunagi mõelnud, kuidas auto leiutati?

Auto leiutamisest rääkides, on esimene küsimus kuupäev ja aasta, mil auto esimest korda loodi. Esimene auto loomine on tegelikult olnud tähelepanuväärne saavutus ning kuulub ajalukku. Sellele küsimusele vastamiseks tuleb aga esmalt vaadata, millised olid toona inimeste probleemid ning vajadused.

Alates esimesest ajaloost on inimkond liikunud ringi jalgsi või muud tüüpi transporti kasutades. Kui aga vaadata tagasi sellele, kuidas inimesed liikusid ja millised võimalused sel ajal olid, mõistame, et see polnud piisav, et vastata inimeste liikumisvajadustele. Kuid asjad muutusid kiiresti, kui auto loomise idee hakkas esile kerkima.

Auto leiutamine pole olnud lihtne ülesanne. Esimese auto tegemisel olid arvukad väljakutsed ja probleemid, mis tuli lahendada. Auto loojad pidid mõtlema näiteks turvalisuse, löögi pehmendamise, kiiruse ja mugavuse peale. Seega, auto loomisel oli palju tegureid, mida tuli arvesse võtta.

Auto leiutamise ajalugu

Auto leiutamise ajalugu ulatub tagasi varasesse 19. sajandisse. Esimesed autod, mida üldse teadaolevalt valmistati, olid kas rongid või ühe hobuse jõul sõitvad kaarikud. Kuid 1800. aastate lõpuks oli huvi autode vastu tohutult kasvanud ning esimesed kaheksarattalised sõidukid võeti kasutusele.

Esimesed autod, mida võib pidada “tõelisteks autodeks”, loodi 1885. aastal. Karl Benz, Saksa insener, esitas patendi esimesele sõiduautole 29. jaanuaril 1886. Patendil kirjeldas ta kolmerattalist mootorsõidukit, mida juhiti roolita ja sõiduk oli varustatud sisepõlemismootoriga.

Benz’i loodud auto peeti maailmas esimeseks kaubanduslikult kättesaadavaks autoks. Auto sai valmis 1886. aasta suvel ning sõidukil kõndis 3 ratast ja 4-taktiline mootor. Benz’i loodud auto oli kahekohaline, vedas kiirust 16-20 km/h ja sinna mahutati kaks inimest.

Järgnesid kiired arengud, kus auto tegi suure hüppe käigult. Sisepõlemismootorist sai auto jõuallikas ja kindlasti oli auto järjest levinumaks sõiduvahendiks. Sellest ajast alates on tehnoloogia arenenud palju kiiremini, kui keegi ette kujutada oskas.

Oluline eesmärk, mis seati autole pikemas perspektiivis, olid tõhusamad ja keskkonnasõbralikumad sõidukid. Tänapäeval on olemas alternatiive sisepõlemismootoritele, nagu elektriautod, mis on kohaliku atmosfääri suhtes palju vähem reostavad.

Kokkuvõte

Kõik algab lihtsatest ideedest ja vajadustest ning see, mis minul tõenäoliselt võtab mõne tunni või päeva jooksul aega, võis aasta või sama aja jooksul 150-200 aastat tagasi olla ületamatu väljakutse. Auto leiutamine on olnud põnev ettevõtmine, algul rohkem sihiga mugavuse ja kiiruse poole ning hiljem ka tõhusama sõidutehnoloogia ja puhtama keskkonna suunas.

Hoolimata sellest, kes autot esimesena leiutas, on selge, et auto on muutunud lahutamatuks osaks meie igapäevaelust ning on aluseks transpordi kvaliteedi ja kiiruse poolest, olgu siis sõidud kodust tööle või järgmisele puhkusele. On huvitav mõelda, mida tulevik autotaolisest tehnoloogiast toob ja millised võimalused meile veel avanevad.