Nullkulu

Nullkulu

kuidas digiallkirjastada lepingut?

Kuidas Digiallkirjastada Lepingu: Kõik, Mida Sa Peaksid teadma

Digiallkiri sai Eestis legaaliks 2000. aastate alguses, hõlbustades praktiliselt igapäevaseid tööprotsesse, eriti seoses suhete ja lepingutega, minimeerides füüsilist kohtumist ja läbipärimist. Käesolevas artiklis jagame teiega kõike, mida on vaja teada digiallkirjade ja tööprotsesside kohta, et seda kõike iseseisvalt ära teha.

Mis On Digiallkiri?

Digitaalne allkiri, mida nimetatakse ka digiallkirjaks, on elektrooniline tagatis, mida kasutatakse dokumendi sidumiseks konkreetse isikuga. Seda kasutatakse selleks, et tagada dokumentide autentsus, terviklikkus ja konfidentsiaalsus.

Mis dokumente saab digiallkirjastada?

Digiallkirjastada saab igasuguseid dokumente, näiteks lepinguid, aruandeid või kokkuleppeid. Kõik, mis vajab allkirja, saab ka digiallkirjaga allkirjastatud.

Milline on digiallkirja õiguslik seisund?

Eesti teeb digiallkirjadele juriidilise staatuse, mis on sarnane tavalise käega kirjutatud allkirjaga. Digiallkiri on samasugune siduv nagu paberile kirjutatud allkiri.

Digiallkirjastamise meetodid

On kolm moodust, kuidas digiallkirju kasutatakse:

i. ID-kaart: ID-kaart on Eesti digiallkirjastamise standardvahend. Pärast sisselogimist ID-kaardiga, saate allkirjastada dokumente, misjärel ID-kaart allkirjastamise tulemusel jagab allkirjastatud dokumenti PDF failina teie veebilehitsejaga.

ii. Mobiil-ID: Mobiil-ID jagab võimalust digitaalallkirjade seadmekõlblikkuse mobiiltelefoniga. Digiallkirja allkirjastamiseks peate alla laadima Mobiil-ID rakenduse, sisselogima enda mobiil-ID-ga, seejärel allkirjastama lepingut või dokumendi.

iii. Smart-ID: third parties on Smart-ID võimalus digiaallkirjastamiseks. Seda saab kasutada lingitud Smart-ID rakendusega. Allkirjastamise tegemiseks peate sisestama enda Isikukood, seejärel mobiiltelefoninumber, vastates seda, misjärel teile saadetakse viide allkirjastamise lepingule ja mobiilseadme allkirjastamise protsessile kinnituseks.

Kuidas digiallkirjastada?

Nagu varem märgitud, on olemas kolm meetodit, kuidas digiallkirju saab kasutada: ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID kaudu. Oluline on teada, milline neist meetoditest sobib teie jaoks kõige paremini.

Mida peaksin enne allkirjastamist tegema, et alla kirjutada?

Enne allkirjastamist tuleb kontrollida dokumenti, et veenduda selle kehtivuses ja ka tõlkeda dokument vastavalt vajadusele. Järgmine samm oleks salvestada dokumendid arvutisse või teie eelistatud seadmesse ja laadida need allkirjastamisvahendisse sisse. Allkirjastamise protsessi alustamiseks tuleb dokumendile lisada elektrooniline allkiri ja seda tuleb salvestada. Lõpuks saadetakse allkirjastatud fail välja soovitud adressaadile. Viimane kinnitus peaks olema saadaval e-postiga või SMS-i teel.

Milline on Allkirjastatud Dokumendi Kehtivus?

Digitaalselt allkirjastatud dokumendi kehtivus on sama, mis käega kirjutatud dokumendil. Samuti saate seda kasutada lepinguliselt ja õiguslikult siduvalt.

KOKKUVÕTE

Peale digiallkirjastamisega tutvumist võite märgata, et kvaliteetne digiallkirjastamisvõimalus võib teil säästa aega ning rahasumma ja teid valmistada ette pidevalt muutuvaks infotehnoloogiliseks maailmaks, kus dokumendid vajavad allkirju, mistõttu digiallkirjad võimaldavad teil kiiresti ja täpselt allkirjastada dokumente ilma ajakadusliku trükkimise ja selle saatmisega. Seega, kasutades digiallkirjastamise meetodit, saate sujuvalt ja mugavalt lepingute allkirjastamist ja dokumendifailide saatmist.