Kes On Juht?
Organisatsioonide juhtimine on olnud alati oluline ja huvitav teema ettevõtjatele, õppeasutustele, akadeemikutele ning paljudele teistele erialadele. Ajalooliselt on “juhtimine” olnud defineeritud kui otsuste tegemine, ressursside (inimesed, raha jne) juhtimine ja liidrite roll organisatsiooni juhtimisel ja juhtimisprotsessi edendamisel. See artikkel uurib kõiki aspekte, mis on seotud juhtimise, juhtide ja juhtimistööga.
Mõiste “juht” definitsioon on paljudele inimestele erinev. Mõned määratlevad juhti kui isikut, kes kontrollib või juhib millegi toimimist, samas kui teised määratlevad juhti kui isikut, kes pakub välja visiooni ning suudab sellesinatse mitmekülgse kogemuse abil inimesi veenda selles, et visioon on ka väljakutse tegemise väärt. Mis tahes määratlus on selge, et juhid mängivad oma organisatsiooni edukuses olulist rolli.
Juhti iseloomustavad tihti mitmed ühised tunnused, mis aitavad neil oma tööd paremini teha. Juhtide hulka kuulub sageli enesekindlus, suhtlusoskus, analüütiline mõtlemine ja oskus teha kiireid otsuseid. Lisaks neile omadustele on juhtidel tavaliselt lai kogemus ja teadmised oma valdkondades.
Juhi roll ei ole lihtsalt meeskonna juhtimine, vaid ka pidev enesearendamine ning strateegilise visiooni edendamine. Organisatsioonid, kus juhtidel on tugev ja selgelt sõnastatud visioon, otsustavad ja tootlikkus on sageli palju kõrgemad kui organisatsioonidel, kus visiooni puudub.
Juhtimistegevuse ülesanded
Juhtimine hõlmab mitmeid tegevusi. Juhtimine algab organisatsiooni suunamisest ja väärtuste kehtestamisest, seejärel personali valimisest ja koolitamisest, planeerimisest, organiseerimisest, kontrollimisest ja järelmeetmetest. Mis tahes organisatsiooni juhtimise edu sõltub sellest, kas juhid on pädevad, kogenud ja sügavalt pühendunud.
Juhi juurdekasvu saavutamine
Juhtimisoskused ei pruugi alati kaasa tulla, kuid on võtmetähtsusega organisatsiooni juhtimise edus. Mõned inimesed on selleks sündinud, mõned õpivad kogemuste kaudu, kuid oskuslik juhtimine on alati mõeldud kasvatamiseks ja arenguks.
Õige suhtumine organisatsiooni juhtimisse
Organisatsiooni juhtimine nõuab tohutut pühendumust, kuid see võib tuua palju rahulolu ja edulugusid. Nii et kui te olete tõsiselt huvitatud organisatsiooni juhtimisest, on oluline, et teil oleks õige suhtumine. Võtke endale aega õppida ja luua oma tehnikaid ning arendada oma värbamisoskuseid. Mõnikord tuleb õppida ka oma vigadest ja neid parandada, sest nii saate paremad ja tõhusamad tulemused.
Järeldus
Organisatsiooni juhtimine on alati olnud ja jääb oluliseks teemaks ning juhtimine, juhid ja juhtimistöö on alati olnud ning jäävad alati tähtsaks osaks organisatsiooni edukusest. Organisatsiooni edule aitavad kaasa tugevad pühendunud juhid, kes suudavad jätkuvalt oma meeskonda edasi viia, olla visionäärid ja vastutada oma kohustuste eest.