Nullkulu

Nullkulu

mis on reklaam?

Mis on reklaam? – SEO-optimeeritud pikk artikkel kõigile, kes soovivad rohkem teada saada reklaamigraafikast

Meedia on tänapäeval igal pool. Kas oled kunagi küsinud endalt: “Mis on reklaam?” Reklaam on kaubanduslik teade, mida levitatakse avalikus kohas müüdava või pakkumisele kuuluva toote, teenuse või idee populariseerimiseks. Sellised reklaamid edastavad sõnumit erinevate kanalite kaudu, nagu televisioon, raadio, ajalehed, ajakirjad, otsingumootorid, sotsiaalmeedia ja muud veebiplatvormid.

Reklaaminduse eesmärk on aidata kaasa ettevõtete ja organisatsioonide tuntuse kasvule, tõsta müüki, suurendada klientide hulka ning tugevdada püsiklientide lojaalsust. Võime öelda, et reklaamide eesmärk on informeerida potentsiaalseid kliente, et neid muuta ostjateks.

Reklaami ajalugu ulatub tagasi aega, mil turundus vajadus realiseerus; julge ja loominguline reklaam oli algusest peale inimestele atraktiivne. 18. sajandil edastati sõnumeid trükisõnas, hiljem hakkasid ilmuma ka esimesed välireklaamid, mis olid tavaliselt maalitud seintele.

Reklaamid muutusid 19. sajandil tavalisemaks, sest trükimeedia nagu ajalehed ja ajakirjad olid üha kättesaadavamad. Tooksime näitena väga tuntud ajalehe The New York Times, mis sai alguse 1851. aastal. Kuigi reklaamid olid sel ajal veel tekstipõhised, muutusid need graafilisemaks ja loomingulisemaks koos trükikunsti tehnoloogilise arenguga.

20. sajandil arenesid edasi tehnoloogiad, mis võimaldasid tele- ja raadioreklaamide tootmist, mis jõudsid kiiresti potentsiaalselt miljonite nägemiseni. Hiljem lisandusid välireklaamid, brošüürid ja muud trükised. Seejärel hakkasid inimesed populaarsetes meediakanalites veetma rohkem aega, seosed muutusid tugevamaks ja reklaamid suuremateks.

Tänapäeval on reklaamid üle kogu maailma ja neid loovad kõik suurimad kui ka väiksemad ettevõtted. Reklaamikampaaniate eesmärk on alati olnud kutsuda üles teatud toote, teenuse, kaubamärgi või idee vastu huvi tundma, kaaluma seda lõpuks ostu sooritamiseks.

Kampaaniad võivad olla suunatud erinevatele publikutele ja kujuneda erinevatel aegadel. Näiteks võib toitlustusettevõte korraldada ’toidukampaaniat’ oma menüü või eripakkumiste reklaamimiseks või autoettevõte korraldada ’sügisene sooduspakkumine’, mis tõstab müüki madala hooaja jooksul. Sellised reklaamid võivad olla omakorda suunatud uutele või olemasolevatele klientidele, sõltuvalt ettevõtte eesmärkidest.

Reklaami tehnilist positsiooni parema mõistmise jaoks, võime seda jagada kaheks. Esiteks, meil on trükireklaam (näiteks ajalehereklaamid, brošüürid, välireklaamid), mis on vorming, mis tavaliselt hõlmab ainult teksti või graafikat. Teiseks on meil sotsiaalmeediareklaamid ja otsingureklaamid (näiteks Google Ads, Facebook Ads), mida levitatakse sotsiaalvõrgustikes ja veebilehtedel.

Sotsiaalmeedia reklaamide puhul pannakse reklaami autorid mahtra taha, kus on muu hulgas nende staatusest ja sellest, kas nad on märganud ja on pädevad internetiturunduse valdkonnas kui ka sisu loomise valdkonnas. Samuti on nende kohustus anda rohkem teavet reklaamija ja reklaami kohta.

Veebi vahendusel on mõistlik reklaame kasutada seepärast, et selline teave jõuab laiale sihtrühmale ning vajadusel saab seda kohandada vastavalt analüüsidele ja konkreetsele sihtrühmale. Kuid see ei taga veel müüki või kasumit, eduka kampaania korral on oluline ka teadus- ja arendustegevus.

Kõige tähtsam on meeles pidada, et reklaam peab olema siiras ning kajastama toodet, teenust või ideed, mida reklaamitakse. Loodetavasti annab see veelgi parema ülevaate sellest, mis reklaam üldse on.

Veel.