Nullkulu

Nullkulu

mis on ico?

Mis On ICO ja Kuidas see Töötab?

“The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.”-Eleanor Roosevelt.

Tere tulemast oma ICO (Initial Coin Offering) maailma! ICO on digitaalne krüptoraha, mille eesmärk on asendada pangad, välistades nende vajaduse ja lubades inimestel olla omaenda pangad. ICO-d on hiljuti populaarseks saanud ja on kiiresti muutumas uueks viisiks, kuidas raha koguda. Üle kogu maailma on juba palju ICO projekte, mis on juhtides investeerimist ja nõudlust. Käesolevas artiklis uurime sügavalt erinevusi ICO ja IPO vahel, ICO alused ja selle tulevikuväljavaateid.

Mis on IPO?

Enne kui me räägime ICO-st, vaatame IPO (Initial Public Offering) lähemalt. See on protsess, mille käigus erasektori ettevõte müüb oma aktsiad avalikult, et kapitali suurendada. Selles protsessis müüakse aktsiad tavaliselt suurematele investoritele, kes omavad finantskapitali ja on võimelised investeerima suuri summasid. IPO-lehe peamine eesmärk on luua usaldus investoritetega, andes ülevaate ettevõtte finantsseisundist ning konkurentsieelistest mis võivad investoritele raha tagasi teenida.

Mis on ICO?

Kuna ICO teguvas on krüptoraha, võib öelda, et see on sarnane IPO-ga, kuid avalik müük toimub digitaalselt ja pangad vaid kaudselt kaasatud. ICO on tavaliselt avatud kõigile, kes soovivad raha investeerida. Ethereum on selleks peamine krüptoraha, kasutatakse teatud müntide müügipakettide ostmiseks. Ettevõtte müünud aktsiad ei sisalda ehk protsenti äritegevusest – nende müügi peamise eesmärk on vähendada alguspakkumisi, finantseerida ettevõtteid ja arendada nende võimeid, et ICO oleks edukam.

Kuidas ICO-d töötab?

ICO on tavaliselt tehtud Ethereum blockchainil. Blockchain kasutab oma krüptoraha (nagu bitcoin) ja seal hoiustatakse mündid kontol, mis on kaasas samuti Ethereum blockchaini vahendusel. ICO-müügi ajal ei ole müntide ülekandmine veel lubatud – see töötab müügi lõppedes. Kui müük on lõppenud, antakse kontod ostjatele ja müüjad saavad oma mündid.

ICO protsess on üsna sarnane IPO-le. Inimesed, kes tahavad siseneda müügi ajal, liituvad enda Ethereum kontoga. Enne müüki ootele jätmist annab asutaja oma programmile ülevaate tulevikuvisioonist arengustrateegiate, äriplaani ja muu vajaliku informatsiooniga. ICO müügi ajal on nende informatsioonide kõige olulisem eesmärk investoritele selgeks teha ettevõtte senine ja tulevane jõud ja kasum ning kuidas ettevõtte firma raha kaasnemine panustab selle tulevikus ka ettevõtte käibe arengusse/põhieesmärke täitmisesse.

Kui müük on õnnestunud, on järgmine samm anda ostjatele kontod, kus mündid ladu asetatakse, ning liigutada münt Ethereum blockchainist. Kui münt on Ethereum blockchainist liigutatud, saavad investorid hakata oma mündipakettidega kauplema (kas müüa või osta). ICO raha kasutatakse ettevõtte arendamiseks, turunduskampaaniatesse ja muusse vajalikusse tegevusesse ettevõtte jaoks.

ICOs populatsioon

2013-aastal käivitati esimene edukas ICO – Mastercoin. Kui võrrelda selle aja ICO populatsiooni praegusega, siis näeme selgelt, et nende arv on kasvav. ICO alusestades oli selle kasutajate arv umbes mitusada – paljud krüptoraha-liitlased ja investorid ei uskunud ICO paikapidavusse ning kütsid meedias kontroversse sellele meetodile. Mitte kaua aega tagasi, näiteks 2018. aastal, moodustas ICO turg umbes 22% esialgsest müüginõudlusest, ning seda hinnati 22 miljardile dollarile hinnangu järgi.

Tuleviku väljavaated

ICO tänapäevased palagates töötavad tõhusalt, kuid eksisteerivad ka mitmed ohud. Palju ICO projekte on läbikukkunud kuna toodetud ideel puudus ettevõtluslikus olemuses (liha luu ideed) või krüptorahade väärtused on langenud väiksusest ning on seega ka investorid kaotanud oma raha (Blockchain.lu). Seepärast, enne kui investeerida ühte ICO-sse, on soovitatav see hoolikalt läbi vaadata. Teine viis raha kaasamiseks leiame panganduse sektorist. ICO-l on siiski potentsiaali olla edukas ja parem viis investeerida oma raha uude ja tulevikkuvaatesse ideesse.

Järeldus

Seega on ICO-d uudne ja üsna uus mõiste, kuid juba tänapäeval üle kogu maailma tõuseb see müügi viisitus üha enam tuntud. Enne investeerimist ICO-sse tuleb endal uurida ja nõustuda ettevõtte visioonidega, samuti panustada nii ettevõtte tulevikus nähtav kasumlikkasus investeeringuid teenib tagasi pakkudes rohkem investoritele kui Esialgu oli ICO-l oma kogukonna skeptitsismiga, kuid tänapäeval on see järk-järgult jätkuv protsess, mis aitab ettevõtetel suurendada oma finantsvõimekust ja eemaldada pangasektori kaasatuse investeeringute tegemisest.

Veel.