Mis on bänner?
Bänner on veebilehel paiknev reklaamipind, mis on mõeldud selleks, et tõmmata tähelepanu konkreetsele tootele, teenusele või brändile. Bänner toimib nagu traditsiooniline reklaamplakat, mis kuvatakse kujutisena veebilehel. Bänneri kujundus koosneb tavaliselt pildist, pealkirjast ja reklaamlausest. Bännerid eristuvad konkurentide vahel ja eristavad tooteid ning teenuseid.
Bännerid on internetireklaami peamine vorm. Nad on nii populaarsed, kuna neid on lihtne paigutada ja nende tulemuste mõõtmine on suhteliselt lihtne. Bänneritega on võimalik reklaamida tooteid, teenuseid, kampaaniaid, sündmusi jne. Võrreldes teiste reklaamivormidega on bännerid tavaliselt odavamad.
Bännerite erinevad tüübid
Bännerid võivad olla erineva suurusega ja kujundusega. Kõige levinumad bännerite suurused on:
leaderboard (728 x 90 pikslit);
full banner (468 x 60 pikslit);
skyscraper (120 x 600 pikslit);
rectangular (180 x 150 pikslit);
square button (125 x 125 pikslit).
Bännerid võivad olla staatilised või dünaamilised. Staatilised bännerid on lihtsad ja mitteinteraktiivsed, need koosnevad tavaliselt pildist ja tekstist. Dünaamilised bännerid võivad olla interaktiivsed, liikuvad ja sisaldada heli ja/või videot. Dünaamilisi bännereid kasutatakse tavaliselt mobiilireklaamis, kuna need püüavad tähelepanu paremini.
Bännerite kasutamine
Bännereid saab kasutada erinevates internetikeskkondades, sealhulgas blogides, uudisteportaalides, sotsiaalmeedias ja reklaamivõrkudes nagu Google Adwords. Bännerite puhul on oluline määrata sihtgrupp, tähendab inimesed, kellele reklaam suunatakse. Samuti on oluline määrata reklaami kestvus, kampaania algus ja lõpuaeg ning reklaami eelarve.
Bännerite eelised
Bännerite kasutamine internetireklaamis võib olla väga tõhus. Bännerid on taskukohased, lihtsad paigutada, hõlpsasti mõõdetavad ning võimaldavad jõuda suure hulga inimesteni. Bännerite puhul on võimalik kontrollida sihtgruppi, näidata reklaame ainult kindlatel kellaaegadel või kindlatel päevadel. Lisaks võimaldab bännerireklaami statistika mõistmine tõhusa reklaami loomist.
Bännerite puudused
Bännerite kasutamisel on ka puudusi. Paljud inimesed ei vaevu bännereid märkama ega nende peale klõpsama. Samuti võib bännerireklaam olla häiriv, kui see ei ole sihtrühmale huvipakkuv ega vasta nende ootustele. Bännerite tulemused võivad olla ebastabiilsed, kui reklaame ei suunata õigele publikule või kui ei kasutata müügiga seotud terminoloogiat.
Kokkuvõte
Bännereid kasutatakse internetireklaamis peaaegu igalpool. Nad on taskukohased ja võimaldavad saavutada suurt hulka kliente. Bännerireklaame on võimalik paigutada nii suurtel reklaamilehtedel kui ka väikestel blogides. Bännereid on võimalik hinnata erineval viisil, näiteks klõpsude või näitamiste abil. Tulemused võivad olla stabiilsed, kui reklaame suunatakse õigele publikule ja kasutatakse müügiga seotud terminoloogiat.