Nullkulu

Nullkulu

mis excel?

Mis Excel: Mis see on, mis on selle eesmärk ja kuidas seda kasutada

Excel on Microsofti tehtud rakendus, mida kasutatakse andmete analüüsiks ja kalkulatsioonide tegemiseks. Algselt loodi Excel aruandluse töövahendina, kuid tänu selle kasutusmugavusele ja paindlikkusele on Excelist saanud laialdaselt kasutatav raamatupidamise, rahanduse, ärijuhtimise ja andmemajanduse alal.

Exceli kasutamine võib esimesel korral tunduda keeruline, kuid tegelikult on see väga lihtne programm. Selleks, et Exceliga edukalt töötada, on vaja teada mõningaid põhiprintsiipe ja -võtteid.

Selle artikli eesmärk on anda teile kasulik ülevaade Exceli programmist, kuidas seda kasutada ja millal seda kasutada.

Mis on Excel

Excel on programm, mis võimaldab luua ja hallata kontotabeleid, mida sageli nimetatakse töölehtedeks. Töölehtede abil saate organiseerida, sorteerida ja analüüsida andmeid.

Excel sisaldab tabeleid, kus andmed on organiseeritud ridade ja veergude kaupa. Ridad esindavad andmeid, näiteks erinevaid inimesi või tooteid, samas kui veerud sisaldavad konkreetset teavet, näiteks nime, aadressi või koguse.

Milleks kasutatakse Exceli

Exceli kasutatakse erinevates valdkondades, näiteks:

Raamatupidamine ja finants: Excelis saate koostada eelarveid ja finantsaruandeid ning analüüsida finantsandmeid.

Ärijuhtimine: Excel on kasulik tööriist andmeanalüüsiks ja ärilahenduste peegeldamiseks.

Inseneriteadus: Exceli rakendatakse laialdaselt insenerprojektides, mis vajavad matemaatilisi ja füüsikalisi analüüse.

Andmeanalüüs: Excel võimaldab teil analüüsida suuri andmekogumeid ja luua visualiseeringuid, mis aitavad mõista suurt hulka teavet.

Kuidas kasutada Exceli

Exceli kasutamine ei ole raske, kuid tuleb järgida mõningaid põhilisi samme, et programmiga tutvuda.

Exceli avamisel avaneb kaustik, mis võimaldab teil luua uusi tööraamatuid. Uue tööraamatu loomiseks peate valima valiku “Uus” rippmenüüst “Fail” menüüst. Võite luua uue tühja töölehe või valida valiku, mis põhineb Exceli mallil.

Töölehtede loomiseks klõpsake lehekülje alumisele osale “Lisa tööleht”. Võite ka kustutada töölehti ja muuta nende nimetusi.

Töölehtedes saate sisestada andmeid. Sisestamiseks klõpsake tabelis soovitud lahtril ja kirjutage seejärel selle sisu. Võite ka importida andmeid teistest failidest või andmebaasidest.

Andmeid saate sorteerida ja filtreerida spetsiaalsete käskude või tööriistade abil, mis leiavad “Andmed” menüüst.

Excelis saate ka arvutada andmeid, kasutades valemeid. Valemid koosnevad funktsioonidest (nt SUMMIT, KESKMINE, MIN, MAX), aritmeetilistest toimingutest (nt +, -, *, /) ja kirjasõnalistest ühenditeist (nt AND, OR). Valemid asetatakse lahtrisse “=” märgi järel.

Lõppjäreldus

Excel on võimas tööriist, mis aitab hõlpsasti säästa aega ja vaeva. Ehkki Excelil on palju erinevaid rakendusi, võib selle kasutamine esimesel korral tunduda veidi keeruline. Kuid pärast programmi põhitõdedega tutvumist on see tervitatav ja hädavajalik tööriist paljudes valdkondades.

Kuna Excelis on rida võimalusi, siis ärge kartke katsetada erinevaid võtteid ja funkcioone. Harjutamine teeb meistriks, seega pingutage, et saada Exceli ekspertideks.

Veel.