Nullkulu

Nullkulu

kui lend hilineb?

“Kui lend hilineb” – Millised on teie õigused ja kuidas nendega toime tulla

Reisimine on üks parimaid viise uute kohtade avastamiseks, kuid mõnikord võib see olla ka tülikas. Lennud hilineda, lendude tühistamised, pagasi kadumine – need kõik võivad rikkuda meie reisikogemusi. Kui olete kunagi kogenud lennu hilinemist, siis teate, kui mitu inimest on hädas, sealhulgas teie, teie kaasreisijad, lennuettevõtjad ja personal.

Kui tunnete end kogenematuna lennuprobleemide lahendamisel, ärge muretsege, selles artiklis räägime teile kõigest, mida peate teadma lendude hilinemise kohta Eestis ning kuidas nende kahjudega võidelda.

Peamised põhjused, miks lennud hilenevad

Lennufirmad võivad kogeda mitmeid lennu hilinemist põhjustavaid probleeme. Siin on mõned peamised põhjused, miks lend võib hilineda:

Halb ilm: Ilmastikutingimused nagu tugev tuul, tugev vihm, lumi või torm, võivad põhjustada lennu hilinemist. Sellisel juhul tühistab lennuettevõtja lendu, kui ilm on liiga halb ohutuks lendamiseks.

Hiline lend: Üks levinumaid põhjuseid võib olla eelneva lennu hilinemine. See tähendab, et lennujaamas pole piisavalt aega järgmise lennu reisijate jaoks vajalike ettevalmistuste jaoks.

Tehnilised probleemid: Võivad tekkida tehnoloogilised probleemid, mis nõuavad kontrolli, enne kui see tagasi õhku tõusta võib. Lennufirmad tühistavad reisi ka tavapäraste korraliste hooldus- ja inspektsioonitööde ajal.

Vallandamised ja töötajate streigid: Peale lennuettevõtjate võib lennu hilinemist põhjustada ka personali streik või koroonapandeemia.

Millised on teie õigused lendude hilinemise korral?

Euroopa Liidus kehtib reisijate õiguste kaitse määrus (EC261/2004), mis kehtib ka kõigile Eesti lennureisijatele. Määrus tagab reisijatele rikkumiste korral maksimaalse kaitse ja on kohustuslik kõigile lennuettevõtjatele.

Määrus hõlmab järgmisi punkte:

Lennu tühistamine: kui lend tühistatakse, on reisijatel õigus saada tasuta toidu- ja joogipakkumisi, ööbimisvõimalusi, kui lend lükkub järgmisesse päeva ning rahalise hüvitisena, mis võib ulatuda 600 euro või rohkemini.

Lennu hilinemine: kui lennud hilenevad 3 tunnist kuni 5 tunnini, on reisijatel õigus taotleda tasuta toidu- ja joogipakkumisi, samuti lisalahendusi ning rahalist hüvitist kuni 600 eurot. Üle 5 tundi hilinenud lendude puhul saab rahalist hüvitist taotleda samadel tingimustel kui lendu tühistamisel.

Pagasi kaotus: kui pagas läheb kaduma, on reisijatel õigus saada hüvitist, mis võib ulatuda kuni 1 200 eurot.

Kuidas saate nende probleemidega toime tulla?

Kui teie lend on hilinenud või tühistatud, kuid te ei tea, mida teha, siin on mõned näpunäited, mida järgida.

Kontrollige oma õigusi: enne alustamist, uurige alati võimalikke hüvitisi, mida võite saada. Vaadake läbi lennufirmade veebilehekülg ja määruse EC 261/2004, et teaksite enda õigusi ja otsustada, mis edasi teha.

Pöörduge lennuettevõtja poole: kui olete lennu ajakava kohta teavitatud, küsige kinnitust ka võimaliku hüvitise kohta. Kui lennufirmatelt hüvitist ei saa, saatke kaebus oma lennuettevõtjale, konsulteerides kohaliku ametiasutusega.

Dokumenteerige kõik: Jälgige oma telefoni erinevad probleemid ja teavitused koos kuupäeva ja ajaga, fotodega. Need fotod tuleks lisada kaebusele.

Võtke ühendust ametivõimudega: Kui hoolimata jõupingutustest ei suuda te lennuettevõtjaga lahendust leida, võite alati pöörduda ühistranspordi ametnike poole.

Kokkuvõtteks

Lendude hilinemised võivad olla tõeline peavalu, kuid need ei pruugi olla lõpp, kui teate oma õigusi. Järgides meie juhtnööre ja nõuandeid, olete te paremini ette valmistatud selliste olukordade jaoks tulevikus. Määruse EC 261/2004 järgimine ja võitlus lennukahjude vastu on meie õigus; teades ja kasutades neid õigusi, kaitseme ja parandame meie reisielu.