Mis on kaubamärk?
Kaubamärk on üks või mitu sõna, mis iseloomustab ettevõtet, toodet või teenust. See on midagi enamat kui lihtsalt nimi, kuna see esindab brändi ja selle omadusi. Kaubamärki kasutatakse turunduses selleks, et eristada brändi teistest sarnastest toodetest või teenustest.
Kõige tuntumad kaubamärgid on ikoonilised, nagu Apple või Coca-Cola, kuid iga ettevõte võib oma kaubamärki kasutada oma unikaalsete müügieeliste rõhutamiseks. Kaubamärk võib koosneda ka logo, heli, toote pakendist või kaubamärgi iseloomustavast sõnaühendist.
Kaubamärgi olulisus
Kaubamärk on oluline mistahes ettevõtte jaoks, kuna see aitab eristada toodet või teenust teistest, tuua esile ettevõtte väärtusi ja rõhutada teie unikaalsust. Kaubamärk loob usaldusväärsuse ning annab kliendile kindluse, et toode või teenus on talle sobiv.
Kaubamärk aitab ka luua aastaid kestvat kliendibaasi, kuna see annab tootele või teenusele isikupära ja eripära. Kliendid seostavad kaubamärki kindlate väärtuste ja omadustega, olles seega valmis korduvalt seda brändi kasutama.
Kaubamärgi loomine
Kaubamärgi loomine algab sellega, et peab leidma ettevõtte jaoks unikaalse sõnaühendi, mis väljendab ettevõtte väärtusi ja eripära. See võib olla midagi lihtsat ja kergesti meeldejäävat või midagi enamat, mis rõhutab ettevõtte missiooni.
Kui olete leidnud õige sõnaühend, siis on aeg luua kaubamärgi logo, et see sõnaühend veelgi äratuntavamaks muuta. Logo peaks olema lihtne, kergesti äratuntav ja seostuks ettevõtte toodete või teenustega.
Turu-uuringud
Enne kaubamärgi loomist peaks läbi viima turu-uuringud, et teha kindlaks, kas see sõnaühend on juba kasutusel või mitte. Samuti peaks uuringutega kindlaks tegema, kuidas sihtturg suhtub teie ettevõtte kaubamärki ning lõpuks mis on teie sihtgrupi ootused ja vajadused.
Kaubamärgi hoidmine
Kaubamärgi loomine võib võtta vigade ja katsetuste protsessi, kuid kaubamärgi hoidmine on sama oluline kui selle loomine. Oluline on hoida kaubamärki värskena ja aktuaalsena, et ettevõte saaks sellega kaasas käida turu arengutega. Lisaks peaks kaubamärki hoidma väärtustega, mida see esindab, sest ühe väärtuspõhise otsuse tegemine võib põrutada kaubamärgi imago tervikuna.
Kaubamärgiga seotud õigused
Kaubamärki võib kaitsta kaubamärgiseaduse abil, mis annab ettevõttele eksklusiivsed kasutusõigused. See takistab teisi ettevõtteid kasutamast tegelikult kaubamärki ilma loata. Kaubamärgi kaitse tagab, et teie ettevõte saab enda poolt väljatöötatud kaubamärgiga kodus ja välismaal seaduslikult turul tegutseda.
Kokkuvõte
Lühidalt võib öelda, et kaubamärk on ettevõttele kriitilise tähtsusega, kuna see aitab eristada toodet või teenust teistest ning teha klientidele selgeks, miks just teie toode või teenus sobib nende vajadustega kokku. Kaubamärki luues on oluline leida õige sõnaühend, mis rõhutaks ettevõtte eripära ning tagada, et ettevõtte kaubamärk esindaks alati ettevõtte väärtusi ja missiooni. Kaitse oma kaubamärki, et keegi teine seda kasutada ei saaks ja värskenda kaubamärki korrapäraselt, et sihtgrupp ei unustaks ettevõtte olemust. Kui kõik need faktorid on korras, on kaubamärk teie ettevõtte jaoks tootlik turundusstrateegia ning võimaldab teil luua tugevat brändi, mis on kliendile püsivalt meeldejääv ja usaldusväärne.