Mis on pop up?
Pop-up on veebibänner, mis ilmub ootamatult lehe külastamisel. Sõltuvalt sisust võib pop-up avaldada kas positiivset või negatiivset muljet. Mõned pop-up aknad sisaldavad kasulikku teavet, näiteks soovitusi, kuidas tõhusamalt tooteid kasutada; Teised aga võivad olla tüütud ja sisaldada müügipakkumisi, mida ei pruugi isegi soovida. Seega on pop-up akende kasutamisel oluline leida tasakaal kasutajakogemuse ja reklaamieesmärkide vahel.
Pop-up akende kasutamise ajalugu
Pop-up akende kasutamine sai alguse 1990. aastate keskel, kui veebisaidid hakkasid pakkuma pop-up reklaame. Selle aja jooksul olid Interneti kasutajad enamasti harjunud nendega ja neid ei peetud tavaliselt väga tüütuteks. Kuid aja jooksul hakkasid pop-up aknad muutuma üha intensiivsemaks ja Interneti-kasutajad muutusid nende suhtes üha vähem tolerantseks. Selle tulemusel hakkasid paljud veebisaidid oma pop-up reklaamide kuvamist piirama või neist loobuma.
Tänapäeval on pop-up akende kasutamine muutunud strateegiateks, kus pop-up aknad ilmuvad siis, kui kasutajal on juba veebisaidi kohta huvi ilmutatud või kui see on seotud otsitava toote või teenusega. Seda nimetatakse käitumispõhiseks turunduseks ja selle eesmärk on suurendada kasutaja kaasamist ja konversioonimäärasid.
Pop-up akende liigid
Pop-up akned on erinevat tüüpi, kuid populaarsemad on:
Täisekraani pop-up aknad – need aknad kuvatakse kogu ekraani ulatuses ja võtavad kasutaja tähelepanu täielikult enda kätte.
Modaalpop-up aknad – need aknad on tavaliselt väiksemad ja kuvatakse lehe keskel või küljel. Need aknad ei takista kasutajat lehe sirvimisel, kuid siiski juhivad tema tähelepanu reklaamile.
Exit-intent pop-up aknad – need aknad ilmuvad siis, kui kasutaja hakkab veebilehelt lahkuma. Neid kasutatakse sageli, et proovida hoida kasutajat saidil kauem või pakkuda talle lisateavet enne lahkumist.
Pop-up akende SEO
Pop-up akende kasutamine võib mõjutada teie veebisaidi SEO-d. Otsingumootorid, näiteks Google, hindavad veebisaite madalamalt, mis kasutavad pop-up aknaid häirivate reklaamide näitamiseks. Kui pop-up continue readingpidi takistavad kasutajatel lehele juurdepääsu või sisu nägemist, võib see ka veebisaidi konversioonimäärasid negatiivselt mõjutada.
Lisaks võivad pop-up aknad mõjutada ka väljuvaid linke. Kui kasutaja klikib pop-up akna lingil, siis loetakse see lehele põgenemiseks ja see mõjutab teie saidi hüppeprotsenti. Halb hüppeprotsent võib mõjutada SEO-d ja näidata, et teie veebisaidi sisu ei paku kasutajatele väärtust.
Kokkuvõte
Pop-up akende kasutamine võib olla väärtuslik turundusvahend, kuid ainult siis, kui need on hästi paigutatud ja kasutajatele kasulikud. Pop-up akende kuvamisel on oluline leida tasakaal kasutajamugavuse ja reklaamieesmärkide vahel. Lisaks võib nende kasutamine negatiivselt mõjutada teie veebisaidi SEO-d ja konversioonimäärasid. Seetõttu peaksite enne nende kasutamist kaaluma nende eeliseid ja puudusi ning leidma veebisaidile sobiva pop-up akna kujunduse ja paigutuse.