“Kuidas teha veebipoodi” – samm-sammult juhend
Veebipoodi loomine võib esmapilgul tunduda keeruline, eriti kui sul pole selles vallas palju kogemusi. Kuid tegelikult pole see nii keeruline kui arvad ja sellest juhendist leiad samm-sammult juhendi selle kohta kuidas saad oma esimese veebipoega alustada.
Vali veebipoe platvorm
Esimene samm oma veebipoe loomisel on valida sobiv platvorm. On olemas palju tasuta platvorme, nagu näiteks WooCommerce ja Shopify, mis võimaldavad sul ilma programmeerimisoskuseta oma veebipoodi luua. Kui soovid rohkem kontrolli ja kohandamisvõimalusi, saad valida ka kohandatud lahenduse, mille saavad pakkuda veebiarendajad.
Vali Domeeninimi
Domeeninimi on sinu veebipoe aadress. See peab olema lühike, selge ja kergesti meeldejääv. Parim oleks kasutada sinu brändinguga seotud nime, näiteks SinuNimi.ee. Tasub tähelepanu pöörata ka domeeni laiendile, näiteks .ee tarbijale spetsiifilisemad lõpud, mis edastaks juba esimese visuaalse märgi veebipoe spetsiifikast.
Vali veebipoe kujundus
Järgmine samm on valida veebipoes sinu ettevõtte brändile vastava kujunduse. Võid valida sobiva kujunduse näiteks eelnevalt valitud platvormi kujunduste galeriist või kasutada professionaalset veebidisainerit.
Täida veebipoe sisuga
Kui oled valinud platvormi, millele lisaks ka kujunduse, ongi aeg hakata täitma oma veebipoodi sisuga. See tähendab, et pead lisama pildid ja kirjeldused oma toodetele, looma menüüd ja lehekülgi ning veebipoe õige ja turvalise toimimise tagamiseks koostama privaatsuspoliitika ja ostutingimused.
Lisa oma ettevõtte kohta info
Lisada tuleks ka üksikasjalikku teavet ettevõtte kohta. Näiteks ettevõtte ajalugu, meeskonna koosseis, logistikaga seotud tingimused ning teavet garantiist ja tagastuspoliitikast. Paljud veebipoed lisavad ka oma YouTube’i kanali või Instagrami lingid, et klientidel oleks võimalik tutvuda ka ettevõtte sotsiaalmeediaga.
Testi oma veebipood
Enne oma veebipoe avalikustamist tuleks teha põhjalik testeering, et saaks kindlust, et veebipood töötab korrektselt ja kättesaadavus on hea. Veendu, et tooted on õigesti kirjeldatud, menüüde loogika on õige, privaatsuspoliitika on paigas ning ostupositsioonide (lisamine ostukorvi, ostukorvi maksele viimine, makseviiside valimine ja tellimuse lõplik kinnitamine) töötab korrektselt.
Optimeeri otsingumootoritele
Kui oled oma veebipoe avalikustanud, on kasulik hakata sellega tööle otsingumootorite optimeerimise (SEO) alal. Selleks tutvu andmetöötlusega ja mõtle, milliseid otsesõnu või fraase klient sihtgrupis (C2C, B2B kliendid) võivad kasutada otsinguks just nende toodete kohta, mida sa müüd. Uuri välja, millised on võtmesõnad ja fraasid, mida konkurendid kasutavad, ning püüa oma veebipoe sisus samuti neid kasutada. Samuti jälgige oma veebipoe statistikat ja analüüsige, millised tooted on populaarsemad ning millised kliendid tulevad teie lehele. Kui kõik on optimeeritud, siis teadmata tegurite tõttu, peab arvestama, et otsingukohad võivad vahelduda.
Kokkuvõtteks
Veebipoe loomine võib alguses tunduda raske, kuid kui jälgid käesolevat juhendit, suudad veebipoe püsti panna lihtsalt ja kiiresti. Vali sobiv platvorm, loo veebilehe kujundus, täida sisuga, testi ja optimeeri otsingumootoritele, ning saavadki sinu esimesed kliendid veebi kaudu saadud tooteid tellida.
Parimate soovidega teie veebipoe loomisel!
(Kui soovite rohkem informatsiooni veebipoe loomise kohta, võite saada kasutada ka professionaalseid veebiarendajaid).
Sõnade arv kokku: 388 sõna