Juhtimine on üks olulisemaid teemasid organisatsioonis toimetamisel. Tegelikult sõltub ettevõtte edu sageli sellest, kui efektiivne on juhtimisstruktuur. Sellisena on paljud firmad pühendanud suuremaid summasid, et palgata kõige paremaid ja hoolikalt läbimõeldud juhte, kes aitavad tagada ettevõtte kasv ja stabiilsus.
Kuid mis siis on juhtimine? Juhtimine on terviklik ja laiahaardeline kontseptsioon, mis hõlmab ettevõtte strateegilist ja operatiivset juhtimist. See hõlmab turunduse, personalijuhtimise, raamatupidamise, teadus- ja arendustegevuse ning muude valdkondade koordineerimist ning operatsioonide optimeerimist, et tagada tõhusus, kasumlikkus ja jätkusuutlikkus.
Juhtimisstruktuur võib sõltuda organisatsiooni suurusest, töötajate arvust või tegevusvaldkonnast. Suurettevõtted võivad jagada juhtkonna erinevateks tasemeteks, näiteks tippjuhid (tegevdirektor, finantsdirektor), keskastmejuhid (osakonna juhid, tootmisjuhid) ja esimese astme juhid (järelevalve juhid, valdkonnajuhid). Väiksemad ettevõtted võivad aga omada ainult ühte juhti.
Juhtimine võib jagada kahte kategooriasse: kontrolliv ja osalusjuhtimine. Kontrollivas juhtimismudelis teevad otsuseid peamiselt juhid, kes annavad käsklusi oma alluvatele. Sellises mudelis keskendutakse sageli kõrgendatud töökohajulgeolekule ja protsessidele, tagamaks ettevõtte sujuvat toimimist. Osalusjuhtimisel aga keskendutakse rohkem kaasamisele ja koostööle. Alluvate arvamuste kaasamine ja nendelt tagasiside saamine võib tõsta meeskonnatööd ja tekitada loomingulist mõtlemist.
Juhtkonda täiendab ka võime peegeldada ja õppida ebaõnnestumistest, mida nad ettevõtluses kogevad. Just selles võimekuses, võime näha ja mõista läbi teiste inimeste vaatenurga, sai tuntuks John C. Maxweli poolt loodud kontsept, mille nimeks on nn. “piiramatu lähenemisviis juhtimisele.”
Kui kogu juhtimistung vähendatakse, on selle mõju kindlasti negatiivne ning eduka ettevõtmise jaoks on olulised oskused, kohati lausa kunst, vajalikud. Juhtkonna liikmete edu tagab teadmiste ja tehnikate kindlustamine ning aitab nendest teadmistest kõige paremini kasu saada.
Seega, juhtimine on tohutu mineviku ja veelgi suurema tulevikuperspektiiviga valdkond. Kuigi see võib tunduda keeruline ja salapärane, eriti kui selle saladusi õppima hakata, on tõenäoliselt investeeritud aja, raha ja pingutuste kvalitatiivne mõju võti ettevõtte kasvule ja stabiilsusele.
Kokkuvõtteks – juhtimine on laiahaardeline teema, mis on keskendunud ettevõtte sujuvale tööle, hõlmates strateegilist ja operatiivset juhtimist. Arvestades ettevõtlusmaastiku keerulisust, on juhtimisoskuste omandamine ja väljatöötamine hädavajalik. See hõlmab koostöö, meeskonnatöö, tagasiside kaasamist, tulemuste hindamist, analüüsi ja tagasivaatamist. Julgustan alustama juhtimisoskuste õppimist kohe, et saaksite tulevikus juhirollis olla veelgi tõhusam.