Mida teha kui lend tühistatakse?
Lendude tühistamine on kindlasti kõige peavalu tekitavam olukord, millega lendajad kokku puutuvad. Mitmed asjaolud võivad tekitada sellist olukorda, alates loodusõnnetustest kuni lennufirma planeerimisvigadeni. Kui sul on kunagi olnud lend tühistatud, tead, kui suur pettumus see võib olla. Aga ära muretse, sest selles artiklis annamegi teile juhiseid, mida teha kui lend tühistatakse, et aidata teil võimalustest paremini aru saada ning olukorraga tõhusalt toime tulla.
Hoidke end kursis viimaste uudistega
Ka enne lennujaama minekut, võib teie lend olla juba tühistatud. Seetõttu on oluline jälgida lennuettevõtjate võimalikke teadaandeid via nende kodulehtede, sotsiaalmeedia ning mobiiliäppide kaudu kohe kui selline olukord tekib. Vedaja annab tavaliselt reisijatele teada 2–3 päeva enne, kuid mõnikord võib teade tulla ka vähem kui tund enne minekut.
Näitena, kui Estonian Air tühistas oma Lissaboni lennu oktoobris 2015. aastal, lisasid nad selle teate oma kodulehele ning teiste infokanalite kaudu, et hoida reisijaid kursis uusimate uudistega. Kui teil on mobiilirakendus, mis tavapäraselt teavitab teid ka teiste lendude muutustest, saate oma reisi olekut jälgida igal pool igal ajal.
Võtke ühendust lendude kodulehega
Kui te ei ole lennu tühistamist täheldanud, on soovitatav võtta ühendust lennufirmaga nii kiiresti kui võimalik. Mõni lennuettevõte võib teie ümberbroneerida ilma tagatiseta, teine aga võimaldab teil soovi korral raha tagastada. Samuti on võimalik broneerida uus lennupilet otse lennufirmalt asenduslennule.
Sellistel juhtudel võib olla see, et lennufirma väljastab teile kulude matmisega seotud allahindluse. Kui kulgute kaart on varem ostetud, võite lihtsalt vajada uut väljastamist. Seega soovitame teil selleks valmistuda ning astuda siiski ühendust lennufirmaga.
Nõudke hüvitist
Kui lennuettevõte on vedanud teid valesti, peaksite nõudma hüvitist. Sageli saate välismaal lennu hüvitise taotlemise teavet otsida kohtadest nagu Euroopa Liidu veebisait või lennu hüvitise veebisait. Teema on keeruline ning selle tulemusena on meeles pidades soovitatav kasutada eksperdiabi. Kuid Euroopa Liidu reisija õiguste regulatsioon sätestab, et juhul, kui lennuajakava on muutunud vähem kui 14 päevaga teatamata, on reisijal õigus saada hüvitist ärajäänud lennu korral. Hüvitise suurus sõltub lennu pikkusest ning teekonna pikkusest.
Veenduge kindlustusseltsis
Kui te ei lähe ärireisile ning broneerite puhkusereisi või vastupidi, siis on hea mõte osta lennukindlustus. Kindlustus kaitseb teid planeerimata reiside eest ning hüvitab ka ootamatud kulud. Kui ostate reisikindlustuse, veenduge, et see paneb teie vajadused ja eelarve kokku üksikasjalikult.
Saate võtta õigusabi
Kui lennufirma ei nõustu kompenseerima või mitte rikkuma reisijaid käsitlevaid üldnõudeid, on soovitatav võtta meilt õigusabi. Seaduslik pilk sellesse küsimusse võib muuta kohtuvaidluse tulemust ning võib aidata teil vältida tõsisemaid kokkupõrkeid lennuettevõtjaga. Õigusliku abi otsimine, nagu paljud teisedki, tähendab aga tavaliselt suuremaid kulusid.
Kokkuvõttes on tarnete ja lennureiside tühistamine kõigi jaoks suureks tülikaks. Kuid kohustuste uurimine, lennuettevõtjale valmistumine ning nendega tõhusa suhtlemise hoidmine võib anda teile selge ettekujutuse võimalustest ning aidata leida parimat lahendust olukorrale. Kõigil on soovitatav teha kindlustus ning, kui on vaja, võtke kindlasti õigusabi. Seni aga veenduge, et järgite neid ülaltoodud juhiseid, et saavutada oma soovitud tulemusi.